اخبار استان ها

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا